יוזמת סוף שבוע ארוך עולה מדרגה; השאלה- כמה פעמים בשנה

    מעבר לסופ"ש ארוך ישנה דרמטית את מאפייני העבודה וטומן בחובו תועלות רבות ביניהן, צמצום שחיקת העובד, הגברת האיזון בין חיי המשפחה לחיי העבודה, שיפור איכות החיים של הפרט, תרומה לענפים כלכליים כדוגמת המסחר והתיירות וסנכרון ימי החופשה של התלמידים מול ימי העבודה של ההורים
    שלום בידרמן No Comments on יוזמת סוף שבוע ארוך עולה מדרגה; השאלה- כמה פעמים בשנה

    כמה? הצעת החוק של ח"כ אלי כהן מדברת על 6 סופי שבוע ארוכים בשנה, היום בישיבת הממשלה ועדת המנכ"לים הציעה עלייה מדורגת ל-4 סופי שבוע ארוכים בשנה ואילו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן דורש משמעותית מעבר לכך

    מעבר לסופ"ש ארוך ישנה דרמטית את מאפייני העבודה וטומן בחובו תועלות רבות ביניהן, צמצום שחיקת העובד, הגברת האיזון בין חיי המשפחה לחיי העבודה, שיפור איכות החיים של הפרט, תרומה לענפים כלכליים כדוגמת המסחר והתיירות וסנכרון ימי החופשה של התלמידים מול ימי העבודה של ההורים
    13:24
    23.05.24
    חיים שער No Comments on מיארה: "פעלתם בחוסר סמכות"; קרעי הגיב: לא חשובה ולא קובעת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת המנכ"לים ברשות מנכ"ל משרד רוה״מ אלי גרונר, הציגה היום את המלצותיה ביחס להחלת סוף שבוע ארוך, וזאת בהמשך להצעתו של ח״כ אלי כהן. ע״פ המסתמן, יהיו ארבעה סופי שבוע ארוכים בשנה בהם לא יעבדו ביום ראשון.

    בד בבד, בימים אלו מוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, את קיצור שעות העבודה מ- 43 שעות שבועיות ל- 40 שעות שבועיות. כאשר במדינות ה OECD היקף שעות העבודה עומד על 35-40 שעות שבועיות. תוספת סופי השבוע הארוכים תקצר את שעות העבודה מ-43 שעות שבועיות ל-42, כך שגם לאחר החקיקה היקף שעות העבודה בישראל יהיה מתחת לרף של מדינות אלו.

    ימי החופשה יתווספו בתיאום עם שנת הלימודים, כך שמספר ימי הלימוד של התלמידים יוותר ללא שינוי.

    במסגרת החקיקה יוגדרו אילו עסקים ייפתחו בימי ראשון, כשהדגש יהיה על עסקים בתחום המסחר, התיירות, הפנאי והתרבות, וכן תפעל תחבורה ציבורית. בעניין זה, יבחן השכר שישולם לעובדים באותם ימים אשר יהיה בשיעור של 125%-150%.

    ההצעה להחלת סוף שבוע ארוך באה כאמור, על רקע מספר השעות הגבוה במיוחד שעובד העובד הישראלי ביחס לעמיתיו בעולם: כ- 43 שעות שבועיות, לעומת מדינות ה-OECD בהן מספר השעות הממוצע עומד על 40 שעות שבועיות ואף פחות מכך. מלבד הפגיעה ברווחת העובדים וביכולתם לאזן בין העבודה לבין המשפחה והחיים ה פרטיים, יש לכך גם השפעה שלילית על פריון העבודה בישראל, שנחשב לאחד מן הנמוכים במדינות ה-OECD. במדינות כדוגמת ארה"ב וגרמניה בהן שעות העבודה הן בין 38-40 שעות, רמת הפריון גבוהה משמעותית.

    היוזמה בהובלתו של ח"כ אלי כהן זוכה לתמיכה רחבה בקשת הפוליטית ובקרב בכירי המשק ביניהם ראש הממשלה שנתן את ברכתו, שר האוצר, משה כחלון ושר התיירות, יריב לוין שהביעו תמיכתם הפומבית ותמכו בו בוועדת השרים לחקיקה.

    ארגונים עסקיים לרבות איגוד לשכות המסחר בראשות עו"ד אוריאל לין והתאחדות המלונות בראשות אלי גונן הביעו את תמיכתם במהלך, כאשר בד בבד בימים אלו, במסגרת השולחן העגול נבחנים עם התעשיינים צעדים שיתמכו בהגברת הצמיחה והעלאת הפריון.

    לאחר אישור הממשלה, תעבור החקיקה לועדת העבודה והרווחה לניסוח סופי.



    0 תגובות